• mobleclassic
  • آگوست 31, 2019

ظرافت مبلمان کلاسیک
مبلمان کلاسیک را می‌توان یکی از ظریف‌ترین انواع مبل دانست. توجه کنید که ظرافت در اینجا به معنی ضعیف بودن و یا شکنندگی نیست؛ بلکه ظرافت در طراحی مبلمان کلاسیک به معنی هماهنگی تک تک اعضا با یکدیگر است: فرم کلی بدنه، رنگ و نوع پوشش و همچنین نقش و نوع پارچه استفاده شده در یک سرویس مبل کلاسیک باید در نهایت دقت و هماهنگی انتخاب شود. شاید از شاخصه‌هایی که مبل کلاسیک را از دیگر مبلمان متمایز می‌کند همین ظرافت در انتخاب و طراحی باشد که زیبایی خیره کننده‌ای به آن می‌بخشد.
استفاده از چوب در مبلمان کلاسیک
در طراحی مبلمان کلاسیک حفظ چوب به‌عنوان بخشی از طبیعت برای انتقال حس به محیط زندگی انسان است. اثر آرام‌بخش مبلمان کلاسیک، گرمای حاصل از طبیعت چوب و نقش و نگار زیبایی که روی آن نقش بسته، فضایی دلچسب را در منزل به وجود آورده و فضای خانه را مطبوع، گرم، دلپذیر و جذاب می‌کند.
منبت کاری مبلمان کلاسیک
در طراحی مبلمان کلاسیک استفاده از پشتی‌هایی بلند که با تاج‌هایی به دقت تراشیده شده و منبت کاری‌هایی پیچیده کامل می‌شوند، نمایی از طراحی‌های مبلمان سلطنتی را به ما نشان می‌دهد. پایه‌های کنده‌کاری‌شده ظریف و همراه با تشکچه‌هایی که با پارچه‌ای سنگین مثل مخمل پوشیده شده از دیگر ویژگی‌های مبلمان کلاسیک است.
کیفیت بالای مبلمان کلاسیک
کیفیت و عمر بالا نیز از ویژگی‌های اصلی مبل کلاسیک است که برای همیشه آن را ماندگار می‌سازد. به همین دلیل است که معمولا گفته می‌شود صرف هزینه‌ای بیشتر برای مبلمانی با دوام که ارزش تعمیر و نگهداری آن به مراتب از سایر مبمان بیشتر است، مقرون به صرفه‌تر است. البته این کیفیت بالا مدیون جنس چوب استفاده شده در مبلمان کلاسیک است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. توجه کنید که مبل‌های کلاسیک به دلیل کیفیت بالای خود، نسبت به مبلمان راحتی کمی گران‌تر هستند. اما توجه به این نکته نیز ضروری است که برخی از فروشگاه‌ها امکان خرید مبل به صورت قسطی را نیز به مشتری‌های خود ارائه می‌دهند و نیازی نیست که همه هزینه را برای خرید یکجا پرداخت کنید و در صورتی که به دنبال هزینه کردن برای مبلمان کلاسیک هستید، می‌توانید به دنبال فروشگاه‌هایی باشید که امکان خرید مبل به صورت اقساطی را نیز به شما ارائه می‌دهند.
جنس مبل کلاسیک چگونه است؟
با توجه به نقش‌ها و طرح‌های حک شده در مبلمان کلاسیک، استفاده از چوبی مقاوم و بادوام در این نوع مبلمان ضروری است. برای این امر نیز از چوب‌هایی مثل گردو ،چنار و یا راش و یا در برخی موارد چوب مصنوعی استفاده می‌شود که نه تنها قابلیت طرح‌پذیری و منبت‌کاری مبلمان کلاسیک را افزایش می‌دهند، بلکه باعث دوام و ماندگاری طولانی این اثر نیز می‌گردند.
پارچه به کار رفته در مبلمان کلاسیک نیز بستگی به تولید کننده دارد و یکی از مواردی است که بایستی هنگام انتخاب و خرید مبلمان به آن توجه شود. البته رنگ چوب و پارچه مبل کلاسیک معمولا متغیر است و با هر سلیقه‌ای می‌توانید یکی از انواع مبل‌های کلاسیک را برای منزل خود انتخاب کنید.
اما نشیمن راحت مبل کلاسیک نیز اغلب از جنس فوم سرد است؛ علت این امر نیز این است که با توجه به عمر نسبتا طولانی مبل کلاسیک در دراز مدت مبل کلاسیک حالت ارتجاعی خود را از دست نداده و پس از برخواستن از روی مبل، به حالت اولیه خود باز گردد.
ست مبلمان کلاسیک چند نفره است؟
در کل می‌توان گفت که قانون خاصی در رابطه با ست انواع مبلمان در ایران وجود ندارد و مبلمان کلاسیک نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما این نوع مبلمان معمولا در ست کامل به صورت هفت نفره ارائه می‌شود که معمولا نیز به صورت یک سه نفره، دو عدد مبل تک نفره بوده و دو عدد صندلی کلاسیک و یا یک عدد کاناپه کلاسیک و چهار عدد مبل تکی بدون میزبان و همراه با میزهای جلو مبلی عسلی شبک و کوسن‌هایی زیبا و دوست داشتنی عرضه می‌شود. این مورد را می‌توان یکی از تقاوت‌های مبل کلاسیک با مبل استیل دانست که معمولا به صورت ست نه نفره به فروش می‌رسد. اما همان گونه که اشاره شد، هیچ قانون خاصی در این رابطه وجود ندارد و شاید بتوان ست نه نفره مبل کلاسیک را نیز به آسانی در بازار مبلمان مشاهده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp